تجربه کار با استارت اسکرین ویندوز ۸ در ویندوز ۷
 
اموزش ویندوز و کار در کامپیوتر و لب تاب
اموزش
شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: 14:11 ::  نويسنده : مهدی روز       

شاید ویندوز ۸ قابلیت های بسیار زیادی را برای کاربران خود تدارک دیده باشد ، اما تنها چیزی که برای کاربران تازگی دارد ، صفحه شروع یا همان Start Screen ویندوز ۸ است . چیزی که تا به حال در هیچ یک از نسخه های ویندوز از آغاز تا ویندوز ۷ ندیده بودیم . یک صفحه با مربع های ساده اما خوش آب و رنگ که به کاشی های ویندوز معروف شده اند . کاشی هایی که به صورت پویا عمل می کنند و در لحظه اطلاعات مورد نظر شما را نمایش می هند . مثل نمایش آخرین اخبار ، وضعیت آب و هوا ، ایمیل ها ، چت ها و بسیار از موارد دیگر .

با نبود دکمه استارت در گوشه پایینی ویندوز شاید کاربران کمی شده باشند . شاید شما هم مثل من از همان دسته از افرادی باشید که برای باز کردن خیلی از برنامه ها به سراغ باکس جستجوی منوی استارت در ویندوز ۷ می رفتند و با تایپ Goog و زدن کلید اینتر ، گوگل کروم را باز می کردند .

اما همین حالا هم زیاد فرقی نکرده است . می توانید با زدن دکمه Start روی صفحه کلیدتان به سرعت وارد استارت اسکرین شده و با تایپ همان Goog دوباره به گوگل کروم برسید و با یک اینتر زدن آن را باز کنید . نظر شما را نمیدانم ؛ اما به نظر من کار کردن با استارت اسکرین ویندوز ۸ بسیار جذاب است . ضمن اینکه اطلاعات مورد نظرتان را به صورت لحظه ای مشاهده می کنید ، با تایپ ابتدای نام برنامه ها می توانید به آنها دسترسی حاصل کنید .

شاید کاربران ویندوز ۷ که هنوز تجربه استفاده از ویندوز ۸ را نداشته اند ، با این حرف های من مایل به استفاده از ویندوز ۸ شده باشند . اما حتی اگر نمی خواهید از ویندوز ۸ استفاده کنید و تنها قصد تجربه کردن استارت اسکرین با استایل مترو را دارید ، پس تا پایان این مطلب با گویا آی تی همراه باشید . چون می خواهیم استارت اسکرین را به ویندوز ۷ بیاوریم . اما قبل از شروع بهتر است که نکته را به شما گوشزد کنیم . این استارت اسکرین نمی تواند تمامی قابلیت های استارت اسکرین اصلی ویندوز ۸ را به شما ارائه دهد .


برای شروع باید برنامه ی WinMetro را از پایان همین مطلب دریافت کنید . پس از نصب این برنامه روی ویندوز ۷ می توانید آن را مشاهده کنید .

یکی دیگر از قابلیت های ویندوز ۸ که این برنامه ی WinMetro سعی در پیاده سازی آن داشته است ، Charms bar می باشد . در واقع Charms bar به پنلی گفته می شود که با بردن نشانگر موس به گوشه بالا و سمت چپ ظاهر می شود و دارای قسمت هایی نظیر Search ، Start ، Share ، Device و Settings است . البته در نسخه شبیه سازی شده توسط برنامه WinMetro شما تنها به سه گزینه Search ، Start و Settings دسترسی خواهید داشت .

البته همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می کنید ، این Charms bar کل قسمت کناری سمت راست صفحه را پوشش نمی دهد که کمی نامرتب به نظر می رسد . البته با توجه به اینکه این برنامه به تازگی منتشر شده است ، امری طبیعی می باشد .

همانطور که در بالا هم گفتیم ، از قسمت Search می توانید به جستجوی برنامه ها و فایل های مورد نظرتان بپردازید .

در قسمت Settings نیز تنظیمات مورد نظرتان در اختیار شما قرار خواهد گرفت . تنظیماتی مثل کاهش یا افزایش صدای سیستم ، تنظیمات شبکه و خاموش کردن سیستم .

اگر به تصویر بالا دقت کنید ، زیر سه گزینه ی موجود ، عبارت WinMetro Settings نوشته شده است . با کلیک بر روی این عبارت به بخش تنظیمات برنامه WinMetro خواهید رفت . این بخش را در ادامه بررسی خواهیم کرد . اما در ویندوز ۸ به جای این گزینه ، گزینه ای با عنوان Change PC Settings قرار دارد که به شما این امکان را می دهد تا تنظیمات سیستم را به صورت کامل تغییر دهید .

اما بخش تنظیمات برنامه WinMetro نیز بسیار ساده طراحی شده است که به همین دلیل به شما امکان شخصی زیادی نخواهد داد . تنها سه گزینه در این بخش موجود است .

۱- Run automatically at windows startup : این گزینه باعث اجرا این برنامه در هنگام راه اندازی ویندوز ۷ خواهد شد .

۲- open Start desktop automatically : در صورتی که این گزینه فعال باشد ، با کلیک روی دکمه Start ویندوز ۷ ، با صفحه استارت اسکرین مواجه خواهید شد .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اموزش ویندوز و کار در کامپیوتر و لب تاب و آدرس learningwin8.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 48
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 242
بازدید کل : 10614
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1